• Home »
  • Blog »
  • Personeelsfeest organiseren

Personeelsfeest organiseren

Een personeelsfeest organiseren is al tientallen jaren de meest gebruikte manier om personeel te bedanken voor hun inzet. Lekker eten en drinken met alle collega’s, en met een goede dj op je bedrijfsfeest wordt er later op de avond vaak nog gezellig gedanst ook 😉

Kerstfeest of kerstborrel

Het einde van het jaar is altijd een populaire tijd om een personeelsfeest te organiseren, meestal onder de noemer “kerstfeest” of “kerstborrel”. Ook een mooie gelegenheid om de kerstpakketten uit te delen natuurlijk. Zo’n kerstfeest kun je zo gek maken als je zelf wilt; sommige van onze klanten organiseren een uitgebreid 5 gangen diner in galakleding op een chique locatie en gaan daarna nog lekker een paar uurtjes dansen, anderen houden het lekker informeel met een sateetje en een biertje op de dansvloer.

Chique of informeel

Wat in jullie geval de beste keuze is kun je waarschijnlijk prima zelf inschatten, maar toch een tip: komen er voornamelijk “gewone” mensen zoals productiemedewerkers, magazijnmedewerkers, schoonmaakpersoneel of vrachtwagenchauffeurs? In onze ervaring zitten die meestal niet te wachten op een chique galadiner.

Zo hebben we het weleens meegemaakt dat we op zo’n chique locatie stonden, met de bijbehorende chique gerechten. De schalen gingen vrijwel vol weer terug naar de keuken, totdat één van de gasten opeens in onvervalst Brabants riep “Kende gullie d’r nie wa bitterballen in gooien voor men?” (in ABN : kunnen jullie er niet wat bitterballen in gooien voor mij?)… toen die eenmaal kwamen waren ze zo op, want de gasten hadden amper iets gegeten van de luxe liflafjes die daarvoor geserveerd werden. Wat de boer niet kent…

Feest afstemmen op de gasten

Personeelsfeest gezellig dansenZonde van het geld natuurlijk, maar dat soort dingen zorgt er ook voor dat de gasten al vroeg naar huis gaan en volgend jaar misschien helemaal niet meer komen opdagen. Typisch een voorbeeld waarbij het eten tijdens het personeelsfeest niet was afgestemd op de doelgroep: de medewerkers van het bedrijf.

Diezelfde fout wordt ook regelmatig gemaakt bij het regelen van de muziek. Zo hebben we bijvoorbeeld weleens een bedrijfsfeest meegemaakt in de achterhoek, waarbij de directeur aangaf dat er geen Nederlandstalige muziek gedraaid mocht worden want daar had hij een hekel aan. Wat ons betreft prima natuurlijk, maar de medewerkers kwamen dat wel regelmatig aanvragen.

Na overleg met de directeur mochten de verzoekjes van de gasten toch gehonoreerd worden, want het heet natuurlijk niet voor niets personeelsfeest…

Toen we eenmaal de muziek mochten draaien die de gasten graag wilden horen werd het alsnog een erg gezellig bedrijfsfeest. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we vanaf dat moment alleen maar Nederlandse muziek draaiden, juist door lekker afwisselend te draaien (voor ieder wat wils dus) zorgden we dat ook de directeur en andere mensen die niet van Nederlandstalige muziek houden een hele leuke avond hadden.

Juist omdat je bij een personeelsfeest vaak te maken hebt met hele diverse muzieksmaken draaien we meestal in “blokjes” van 3 a 4 nummers in een bepaalde stijl. Zo draaien we bijvoorbeeld 3 nummers uit de huidige top 40, dan 4 nummers uit de jaren 90, dan 2 of 3 Nederlandstalige nummers, een paar disco hits uit de jaren 80 en weer terug naar de top 40. Uiteraard allemaal in een lekker vloeiende mix 😉

Op die manier hoort iedereen regelmatig zijn of haar favoriete muziekstijl voorbijkomen, waardoor iedereen een leuk feest heeft. Natuurlijk stemmen we de muziek af op de aanwezige gasten en de sfeer op dat moment, dus als er vooral jongeren zijn zal de nadruk op wat modernere muziek liggen en als er vooral ouderen zijn zal er waarschijnlijk wat minder dance en house gedraaid worden. Het verschilt dus per bedrijfsfeest, maar al onze dj’s hebben meer dan 10 jaar ervaring op de meest uiteenlopende feesten en kunnen dat dan ook prima inschatten.

Wil je ook een ervaren dj op je personeelsfeest?

Bekijk onze prijzen en mogelijkhedenVraag direct een offerte aan!

 
 

Personeelsfeest en de WKR

Met de komst van de WKR (Werkkostenregeling) is een personeelsfeest organiseren er niet gemakkelijker op geworden. Je wilt eigenlijk het liefst een personeelsfeest buiten de deur organiseren, dat is wel zo handig. Je zoekt een leuke feestlocatie uit, boekt een all inclusive arrangement voor een paar tientjes per persoon, regelt een dj bij DjHuren.nl en klaar is Kees.

Nu biedt de WKR sinds 2015 wel een behoorlijk aantal vrijstellingen, waaronder gereedschappen, computers, telefoons enzovoorts, waardoor er vaak nog wel wat forfaitaire ruimte beschikbaar is voor het personeelsfeest. Maar als dat bij jouw bedrijf niet zo is wordt het organiseren van een personeelsfeest op een externe feestlocatie wel heel erg duur.

Personeelsfeest in het eigen pand

bedrijfsfeest decorGelukkig biedt de belastingdienst in dat geval een uitweg: als het personeelsfeest plaatsvindt op de werkplek valt deze buiten de WKR.

Het begrip “De werkplek” mag daarbij vrij breed worden genomen: volgens de WKR is dat iedere plek waarvoor het bedrijf ARBO verantwoordelijk is. Daar valt dus ook de kantine onder, of het magazijn, of zelfs de parkeerplaats…

Nu denk je wellicht: daar zit toch niemand op te wachten, een bedrijfsfeest in het eigen pand waar ze al 5 dagen per week zijn… dat is misschien wel zo, maar met het juiste decor en verlichting kun je het bedrijfspand al een stuk gezelliger maken.

Wij bieden diverse mogelijkheden daarvoor, zoals chique zwarte of witte theaterdoeken, schitterende sterrendoeken van 6 x 3 meter (zwart theaterdoek met witte lampjes), spots, prikkabel lampen enzovoorts.

Themafeest

personeelsfeest themafeestOok een thema personeelsfeest is nog steeds erg populair, en ook dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.

Als je veel budget hebt kun je een professioneel decoratiebedrijf inschakelen om je pand onherkenbaar om te toveren tot bijvoorbeeld een sfeervol Winter Wonderland, een vette discotheek uit de jaren 70/80 compleet met verlichte dansvloer, een schitterend Oosters paleis uit sprookjes uit 1001 nacht, een gezellige Amsterdamse kroeg of juist een Amerikaanse diner uit de jaren 50/60.

Heb je wat minder budget beschikbaar voor het bedrijfsfeest? Informeer dan eens bij je cateraar wat zij aan decoratie hebben. Als je dan ook nog één van onze volledig gedecoreerde thema drive-in-shows boekt komt het helemaal goed!

Waarom een bedrijfsfeest dj huren bij DjHuren.nl?

  • Je krijgt een uitstekende, representatieve allround dj met meer dan 10 jaar ervaring op de meest uiteenlopende feesten
  • Onze muziekcollectie bevat voor ieder wat wils, en verzoekjes zijn van harte welkom
  • Onze schitterende, professionele drive-in-shows bevatten alle benodigde apparatuur en zijn volledig op je wensen af te stemmen
  • Maximale zekerheid : je ontvangt netjes een contract en factuur, en wij regelen altijd een vervangende dj indien nodig
  • We beantwoorden je vragen snel en deskundig per e-mail, telefoon of tijdens een persoonlijk gesprek op ons kantoor

Bekijk onze prijzen en mogelijkhedenVraag direct een offerte aan!

Reageren is niet toegestaan.